Hvorfor velge oss

Visjon og verdi
En av våre viktigste verdier er at alle skal ha råderett over eget liv.
Assister meg ble startet i 2006, og var blant de første private leverandørene av BPA. Lang erfaring og engasjement for enkeltmennesket gjør at vi vet hva som kreves for å levere og opprettholde høy kvalitet i BPA-ordninger.
Vi lytter til dine behov. Fra første øyeblikk får du din egen BPA-rådgiver hos oss. Sammen finner dere ut av rollefordeling og hvilke forventninger du har. Vi vet at en brukerstyrt personlig assistent må ha de kvalifikasjoner og egenskaper som er ønskelig for at arbeidsforholdet skal fungere godt over tid, og du som arbeidsleder er med på å definere disse fra start.
Som kunde hos oss får du:

- Din egen faste BPA-rådgiver som kjenner deg og din BPA-ordning, slik at du kan få den veiledningen du ønsker
- Driftskonto til assistenters arbeidsrelaterte utgifter
- Driftskonto til assistenters arbeidsrelaterte utgifter
- Gode lønns- og arbeidsvilkår slik at du enkelt kan finne og beholde de gode assistentene
- Enkel tilgang til tilkallingsvikarer
- Null papirarbeid
- Arbeidsplaner og timelister via app eller nettleser
- Utlegg fra driftskonto via app eller nettleser
- Digital signatur på arbeidsavtaler.
- Arbeidslederkurs. Du behøver ingen forhåndskunnskaper
- Tilbud om videre lederutvikling gjennom egne kurstilbud for erfarne arbeidsledere
- Døgnbemannet BPA-telefon

Hva kan vi tilby?
Assister meg har levert helse- og omsorgstjenester i Norge siden 2006. Vi er ledende på kompetanse innen brukerstyrt personlig assistanse (BPA) og er en av landets eldste og mest erfarne leverandører.
Innen helse og omsorg har vi mange års erfaring i å levere tjenester innenfor alle vedtakene kommunen utmåler. Dette kan være avlastning, personlig assistanse, praktisk bistand, støttekontakt, heldøgns-omsorg, psykisk helse, hjemmesykepleie, dagsenter og etter skoletilbud. Gjennom å dele erfaringer og overføre kunnskap er leveransene våre i stadig utvikling, noe som gir fleksibilitet og vi er istand til å dekke ulike behov og organisere på ulike måter.
Rekruttering
Å finne den perfekte assistenten er en spennende oppgave!
Hos oss har du muligheten til å ta hele rekrutteringsprosessen selv eller benytte deg av vår valgfrie tjeneste som er et rekrutteringssamarbeid med Manpower.
De kan som en profesjonell partner bistå deg med rekrutteringen fra A-Å samtidig som du beholder din valgfrihet til å bestemme hvem som ansettes som din assistent.



Kurs og kompetansesenter
Vi holder jevnlig kurs for våre ansatte. For å jobbe som assistent er det et krav at man har gjennomført kurs for nyansatte.
Temaene vi går gjennom er blant annet HMS, etikk og våre digitale hjelpemidler for timeføring og refusjon av utgifter.
Her forteller vi om BPA´s historie, hva BPA er og hvilken ansvarsfordeling som finnes.
Det er viktig at assistenter er bevisst sin rolle. Vi snakker sammen om hva som forventes av dem som arbeidstaker og går gjennom hvilke plikter og rettigheter som er grunnlag for arbeidsforholdet.
Arbeidslederkurs gis deg som arbeidsleder slik at du skal være best mulig rustet til å ta ansvar for din egen BPA-ordning. Du har i tillegg mulighet til personlig veiledning, enten det er hjelp til å lære å bruke en app på telefonen, legge turnus eller oppfølging av assistenter.
Vi har ulike kurstilbud gjennom Helsekursportalen. Vi tilbyr blant annet spesifikke temakurs eller kurs i hygiene og smittevern. Les mer her: https://www.helsekursportalen.no/
Her tilbyr vi BPA



































































































